Vi har kvalificerade optiker redo att svara på dina frågor samt hjälpa dig välja bågar och glas.
Klicka här för att prata med en av våra optiker.
Alla våra glasögon, glasögon med styrka, solglasögon och kontaktlinser kan returneras inom 100 dagar från inköpsdatumet. Du kan också välja om du vill ha en återbetalning eller byta till en annan produkt.
Var god skapa en returbegäran och vår kundtjänst kommer ge dig tillstånd för din order. De kommer också skicka instruktioner för hur du returnerar din produkt.
Produkten måste skickas tillbaka i samma skick tillsammans med originalförpackningen samt alla tillbehör och taggar.
Returbegäran måste vara inskickad och godkänd innan du returnerar en produkt.
Endast förseglade lådor accepteras vid retur av kontaktlinser.
Avgifter för frakt och skydd återbetalas ej. Dessutom, kostnaden för returen står kunden för och återbetalas ej.
Ditt ordernummer kan du hitta i bekräftelsemejlet eller i något annat mejl med uppdateringar från oss om din beställning. Det innehåller två bokstäver, följt av 10 siffror samt avslutas med en eller två bokstäver.
Det kommer se ut såhär: SE0123456789G
Ja, vår 100-dagars returpolicy gäller alla våra produkter.
Självklart, du kan returnera dina glasögon om du inte tycker om dem eller om de inte har rätt passform. Kom ihåg att de måste returneras inom 100 dagar från inköpsdatumet, kostnaden för returfrakten står kunden för och återbetalas ej.
Returadressen beror på vart du är. Efter du har skickat in en returbegäran, kommer vår kundtjänst skapa ett ärende och skicka dig ett mejl med instruktioner.
Vänligen returnera inte beställningen till leveransadressen som anges på paketet eller utan att först begära RMA-numret.
Om produkten har fel, är defekt eller skiljer sig från den du beställde, var god skicka in en returbegäran så fort du märkte felet.
När du skapar en returbegäran, välj rätt anledning för retur, antingen "Skadad vid leverans" eller "Fel produkt". Foton krävs för att vi ska kunna godkänna returbegäran.
När du har skickat in din returbegäran, kommer vår kundtjänst kontakta dig för att fixa en ny produkt eller full återbetalning.
När du har skickat in en returbegäran, är det bara att ta det lugnt. Vår kundtjänst kommer kontakta dig och fixa en ersättningsprodukt eller återbetalning.