Handla säkert hos SmartBuyGlasses

100 - Dagars Returpolicy

Alla våra glasögon, glasögon med styrka, solglasögon och kontaktlinser kan returneras inom 100 dagar från inköpsdatumet. Du kan också välja om du vill ha en återbetalning eller byta till en annan produkt.

Var god skapa en returbegäran och vår kundtjänst kommer ge dig tillstånd för din order. De kommer också skicka instruktioner för hur du returnerar din produkt.

Villkor för godkända returer

  • Produkten måste skickas tillbaka i samma skick tillsammans med originalförpackningen samt alla tillbehör och taggar.

  • Returbegäran måste vara inskickad och godkänd innan du returnerar en produkt.

  • Endast förseglade lådor accepteras vid retur av kontaktlinser.

  • Avgifter för frakt och skydd återbetalas ej. Dessutom, kostnaden för returen står kunden för och återbetalas ej.

Vanliga frågor

Var kan jag hitta mitt ordernummer?

Ditt ordernummer kan du hitta i bekräftelsemejlet eller i något annat mejl med uppdateringar från oss om din beställning. Det innehåller två bokstäver, följt av 10 siffror samt avslutas med en eller två bokstäver.

Det kommer se ut såhär: SE0123456789G

Gäller returpolicyn glas med styrka?

Ja, vår 100-dagars returpolicy gäller alla våra produkter.

Jag gjorde fel val! Kan jag returnera mina glasögon om jag inte tycker om dem?

Självklart, du kan returnera dina glasögon om du inte tycker om dem eller om de inte har rätt passform. Kom ihåg att de måste returneras inom 100 dagar från inköpsdatumet, kostnaden för returfrakten står kunden för och återbetalas ej.

Vart ska jag skicka returen?

Returadressen beror på vart du är. Efter du har skickat in en returbegäran, kommer vår kundtjänst skapa ett ärende och skicka dig ett mejl med instruktioner.

Vänligen returnera inte beställningen till leveransadressen som anges på paketet eller utan att först begära RMA-numret.

Jag har fått en defekt produkt, vad ska jag göra?

Om produkten har fel, är defekt eller skiljer sig från den du beställde, var god skicka in en returbegäran så fort du märkte felet.

När du skapar en returbegäran, välj rätt anledning för retur, antingen "Skadad vid leverans" eller "Fel produkt". Foton krävs för att vi ska kunna godkänna returbegäran.

När du har skickat in din returbegäran, kommer vår kundtjänst kontakta dig för att fixa en ny produkt eller full återbetalning.

Vad ska jag göra efter jag har skickat in en returbegäran?

När du har skickat in en returbegäran, är det bara att ta det lugnt. Vår kundtjänst kommer kontakta dig och fixa en ersättningsprodukt eller återbetalning.

Fortsätt handla